Pred desetimi leti je postavila rekord, ki ga vse do danes ni podrl še nihče!
Hitrost ni bila nikoli tista lastnost, ki bi jo (pogosto) povezovali s češko znamko Škoda. Že res, da so z Octavio pred leti nastopali v najvišji kategoriji Svetovnega prvenstva v reliju, Fabia pa je v nižjih kategorijah prisotna še danes, to pa je bolj ali manj vse, kar se tiče Škode in motošporta. Pa vendar tudi Čehi niso povsem imuni na čare visokih hitrosti, tudi tistih preko 300 kilometrov na uro, kar so dokazali pred natanko desetimi leti, 19. avgusta 2011 na slovitem izsušenem jezeru Bonneville.
Na tradicionalni vsakoletni vikend hitrosti v tamkajšnji pustinji, kjer tla prekriva sol in izsušeno jezersko dno so namreč tedaj člani britanske veje Škode na čelu s testnim voznikom, novinarjem Richardom Meadenom pripeljali na prvi pogled povsem običajno Škodo Octavio vRS, ki se je od serijske različice različice (če izvzamemo barvo) razlikovala le po 'polnih' platiščih in pa padalu, pritrjenem na zadnja vrata – ter zgolj eni izpušni cevi namesto dveh.
A avtomobil je bil vse prej kot običajen. Pod karoserijo avtomobila, ki je svojo pot začel kot povsem običajna Octavia, namenjena novinarskim testom se je namreč skrival dvolitrski motor, kateremu pa so zamenjali štiri obstoječe in dodali še štiri nove injektorje za vbrizg goriva, namestili večje turbo puhalo proizvajalca Garret in večji, desetlitrski hladilnik ter ga opremili z menjalnikom izvedbe Greenline z daljšim prestavnim razmerjem, ki je tako omogočal višjo hitrost. Mimogrede zavore so zaradi namestitve padala povsem odstranili, prav tako pa tudi notranjost avtomobila.
Škodin dirkalnik je tedaj presegel vsa pričakovanja organizatorjev, pa tudi ekipe. Meaden, za katerega je bil prihod v Bonneville izpolnitev sanj namreč Octavie ni popeljal zgolj preko magične meje 200 milj ali 322 kilometrov na uro, pač pa je v dveh vožnjah dosegel povprečno hitrost kar 227.080 milj ali 365,144 kilometrov na uro in s tem postavil rekord v kategoriji G/PS, ki zajema (skoraj) serijske avtomobile z motorji prostornine do dveh litrov in turbo pogonom, ki ga vse do danes ni uspelo preseči še nikomur!
Rekorderka pa vse do danes ni utonila v pozabo. Nasprotno, Britanci so se desetletje po postavitvi rekorda odločili dirkalnik povsem obnoviti in znova razkriti v javnosti: tokrat opremljenega s klasičnimi kolesi in tudi zavornim sistemom, zato je povsem mogoče verjeti, da jo bomo še kdaj lahko videli na kakšni javni prireditvi.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?