Športni Bugatti Chiron občutno počasnejši od klasičnega. Preverite, zakaj!

24. 4. 2020 | Jure Šujica
Deli

Ko je Bugatti predstavil Veyronovega naslednika, model Chiron, je hitro postalo jasno, da je le vprašanje, kdaj bomo tudi uradno dobili nov najhitrejši avtomobil na svetu. Septembra lani se je to naposled tudi zgodilo. In ne le to, Chiron (v posebni različici Longtail) je s hitrostjo 490,48 kilometra na uro postal tudi prvi serijski avtomobil na svetu, ki je presegel magično mejo 300 milj (482 kilometrov) na uro. Hitrost, ki je njegova športna izvedenka z oznako Pur Sport še zdaleč ne bo sposobna doseči.

Zadnja različica Chirona, ki so jo predstavili pri Bugattiju, morda s svojim dodatkom v imenu daje slutiti, da je sposobna še večjih hitrostnih ekstremov, a bo v realnosti njena najvišja hitrost znašala le 351 kilometrov na uro – kljub dejstvu, da bo imel pod pokrovom še vedno povsem enak osemlitrski 16-valjni bencinski motor s 1.500 'konji' oziroma 1.103 kilovati moči. Razlog za to je razkril direktor razvojnega oddelka pri Bugattiju, Stefan Ellrot.

Od besed k dejanjem

Kot pojasnjuje Ellrot, so se pri Bugattiju odločili, da Chironu Pur Sport – tako kot pri še nekoliko bolj ekskluzivnem Divu – ne bodo ciljali na najvišje hitrosti, temveč bodo prednost namenili vozniški izkušnji. Avtomobilu so zato prilagodili vzmetenje, spremenili aerodinamiko, znižali skupno težo, povrhu pa so mu namenili še menjalnik s krajšim prestavnim razmerjem. S tem so ustvarili avtomobil, ki morda ne bo med najhitrejšimi, bo pa zato ponujal bistveno več užitkov med vožnjo skozi ovinke.

Sedem dni je pila vodo z limono. Kaj se ji je zgodilo?

Odločitev Bugattija, da se bolj kot hitrostnim rekordom posveti vozniški izkušnji, se sicer sklada tudi z besedami generalnega direktorja, Stefana Winkelmana. Ta je namreč septembra ob postavitvi hitrostnega rekorda napovedal smer razvoja Chirona, ki se je očitno nameravajo trdno držati.

Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"