Tehnični podatki predsedniškega avtomobila so državna skrivnost

Tehnični podatki predsedniškega avtomobila so državna skrivnost (foto: Peugeot)
Peugeot

Peugeotovi avtomobili so pogosto v službi na dvoru Elizejske palače, v pol stoletja so se z njimi prevažali skoraj vsi francoski predsedniki.

Francozi so ponosni na svojo avtomobilsko industrijo, zato je razumljivo, da se tudi držani vrh na čelu s predsednikom republike prevaža z avtomobili domačih znamk. Med dobavitelji vozil za francoskega predsednika je že skoraj pol stoletja tudi Peugeot in njihov  model 5008 je za svoj avtomobil izbral tudi zdajšnji predsednik Emmanuel Macron, ki se je z največjim levjim križancem pripeljal na slovesnost ob začetku svojega prvega mandata v letu 2017. predsedniški  5008 velja za največkrat fotografirano in posneto vozilo zadnjih pet let. Seveda pa to ne pomeni, da je o njem največ znanega. Iz varnostnih razlogov je kabinet predsednika Francoske republike predpisal, da tehnični podatki tega vozila veljajo za skrivnost. Vsesplošno pa je znano, da so tako kot vse ostale tudi ta avtomobil izdelali  v tovarni v Rennesu, od koder so ga odpeljali v Centigon v Bretanji, kjer se nahaja podjetje, specializirano za blindirano zaščito vozil. Vse ostale informacije, ki so dostopne javnosti, se nanašajo na razporeditev zadnjih sedežev (namesto treh sta v vozilu zgolj dva zadnja sedeža, med katerima se nahaja posebna sredinska konzola), na posebne signalizacijske luči na okrasni maski in oznake predsednika Francoske republike na karoseriji. Vse ostalo je strogo zaupno. 

Pionirski Peugeot Type 156 Alexandra Milleranda

«Prazgodovina» znamke Peugeot in Francoske republike sega v dvajseta leta prejšnjega stoletja. 23. septembra 1920 je bil za predsednika takratne tretje Francoske republike izvoljen Alexandre Millerand, ki se je od leta 1921 dalje prevažal s Peugeotom Type 156. To je bilo prvo vozilo, ki so ga začeli proizvajati v tovarni Sochaux in je v tistem času veljalo za vozilo visokega razreda, saj je bilo opremljeno z zmogljivim 6,0-litrskim šestvaljnim motorjem. 

Peugeot 604 in Valéry Giscard d’Estaing

Več kot pol stoletja kasneje so Francozi za svojega predsednika izvolili ljubitelja dirkanja, avtomobilov in znamke Peugeot. Valéry Giscard d’Estaing je Peugeotova vozila pripeljal v predsedniško palačo na Elizejskih poljanah leta 1975, to je bilo leto, ko je znamka predstavila svojega novega paradnega konja, Peugeota 604. Odločno novodobni vodilni mož države je vpeljal še eno inovacijo: predsedniška vozila niso bila več črna temveč sivo zelena.

Poglejte v nebo: tik pred koncem leta prihaja redek nebesni pojav

V njegovem sedemletnem mandatu je Elizejska palača naročila kar štiri Peugeote 604. Trije med njimi so bili serijski modeli z najbogatejšim nivojem opreme SL in z 2,6-litrskim motorjem V6 s 100 kilovat (136 konjskimi močmi), ki jih je predsednik z največjim veseljem občasno vozil tudi sam. Poleg teh treh vozil pa je imel še predsedniško limuzino Peugeot 604, ki jo je uporabljal za državne slovesnosti. Limuzina je bila izdelana v sodelovanju s podjetjem za kleparsko predelavo Heuliez, ki jo je opremilo z 62 centimetrov daljšo medosno razdaljo, luksuzno oblazinjenimi zadnjimi sedeži in streho z oblogo iz umetnega usnja. Elizejska palača pa ni odobrila projekta Peugeot 604 landaulet (zadnji sedeži z odprto streho), ki ga je predlagalo karoserijsko podjetje Chapron. Edinstveni primerek, ki so ga izdelali leta 1979, je bil nato dobavljen predsedniku Nigra. 

Blindirani Peugeot 605 Françoisa Mitterranda

Leta 1991 je Elizejska palača nabavila Peugeota 605, ki so ga podaljšali in opremili z blindirano zaščito v podjetju Labbé iz francoske regije Bretanje (ki se je pozneje preimenovalo v Centigon in izdelalo predsedniškega Peugeota 5008). Model, opremljen z motorjem V6 s 125 kilovati (170 konjskimi močmi) je bil opremljen z blindirano zaščito iz visoko odpornega jekla in okni iz neprebojnega kompozitnega stekla in polikarbonatnega materiala. V številkah to pomeni: 2500 kg oziroma 1000 kg več kot pri serijskem modelu 605 V6! To limuzino so uporabljali predvsem za prevoze vodilnih mož raznih držav, ki jih je gostila Francija, na primer Mihaïla Gorbačova, Hosnija Moubaraka ali papeža Janeza Pavla II. 

Levje kraljestvo Jacquesa Chiraca

V času  svojega dvanajstletnega mandata v Elizejski palači je Jacques Chirac redno uporabljal Peugeote 607 kot del voznega parka predsednika Francoske republike. V tistem obdobju pa je največji vtis na Francoze imel nedvomno Peugeot 205 SR rdeče barve, letnik 1984, s katerim se je predsednikova žena vozila pa cestah departmaja Corrèze v južni Franciji… 

Peugeot 607 Paladine Nicolasa Sarkozyja

Peugeot 607 Paladine je nedvomno veljal za najbolj spektakularno predsedniško vozilo. Leta 2007 je ekipa Nicolasa Sarkozyja iskala vozilo, ki bi simboliziralo preporod in modernost na dan, ko bi se novo izvoljeni predsednik prvič zapeljal po Elizejskih poljanah. Konceptno vozilo Peugeot 607 Paladine, ki je bilo predstavljeno na Ženevskem salonu leta 2000,je za znamko  Peugeot izdelal karoserijski specialist Heuliez. V dolžino je limuzina  merila več kot pet metrov in je bila predelana v izvedbo z nezastekljeno in deloma zastekljeno streho nad zadnjimi sedeži, ki jo je bilo možno odstraniti. Potniški prostor so luksuzno opremili usnjarski mojstri znamke Hermès, ki so izbrali modro in krem usnje, bar, dva električno nastavljiva sedeža podobna fotelju za najbolj ugledne potnike in zložljiv sedež s hrbtiščem v smeri vožnje za spremljevalca.

Na prošnjo ekipe Nicolasa Sarkozyja so Peugeot 607 Paladine odpeljali iz Muzeja Peugeot in 16. maja 2007 ga je lahko celotna Francija presenečeno občudovala na Elizejskih poljanah. Navkljub številnim predelavam je vozilo ohranilo vso eleganco serijskega Peugeota 607. Žal pa je bilo potrebno zaradi montaže mehanizma zložljive strehe občutno zmanjšati rezervoar za gorivo, ki je imel posledično zgolj 6 litrov prostornine. Pri konceptnem vozilu to seveda ne predstavlja nobene težave, pri redni uporabi pa je zelo moteče še zlasti v kombinaciji z zelo veliko maso vozila in požrešnim motorjem V6. Zaradi tega so se odločili, da tega avtomobila ne bodo več uporabljali.

Pravila za francoske predsedniške avtomobile

Ena zastavica ali dve? V protokolu je natančno opredeljena «dekoracija» predsedniškega vozila. Kadar se v njem prevaža predsednik Francoske republike na uradni dolžnosti, je vozilo opremljeno s francosko zastavo, ki mora biti pritrjena na prednjem desnem delu vozila, torej na tisti strani, kjer vodilni mož države vstopi in izstopi iz vozila. Če francoskega predsednika spremlja predsednik neke druge države ali vlade, mora biti zastava njegove države pritrjena na prednjem levem delu vozila, torej na strani, kjer vstopi in izstopi iz vozila.

Katera registrska številka? Do sedemdesetih let prejšnjega stoletja je imela Elizejska palača za predsednikovo vozilo rezervirane registrske številke od 1PR75 do 5PR75. Tako je imelo registrsko številko 1PR75 več kot eno vozilo. To tradicijo so sčasoma ukinili in predsedniška vozila imajo danes povsem normalno registrsko številko, ki jo po kronološkem vrstnem redu dodeli občina, v kateri so registrirana.

Kaj se zgodi z vozili po koncu predsednikovega mandata? Glede tega ni nobenega pravila. Nekatera obdržijo v voznem parku Elizejske palače, druge pa prodajo ali poklonijo muzejem. V Muzeju Aventure Peugeot tako na primer hranijo vozilo Type 156 predsednika Milleranda, Peugeot 604 predsednika Giscarda d’Estainga, Peugeot 605 predsednika Mitterranda in Peugeot 607 Paladine.

 

 

 

 

 

 

 

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?