Udarec za elektroskeptike: tisoč kilometrov brez vmesnega polnjenja

Mercedes-Benz Vision EQXX je pot med nemškim Sindelfingnom in Cassisom na Azurni obali prevozil s povprečno porabo 8,7 kilovatne ure elektrike.

Če bi rezultat neodvisnega preizkusa lahko prenesli v trenutno električno mobilnostno realnost, bi najbrž lahko prepričali tudi precej tistih, ki dvomijo da je elektrika najverjetnejši glavni vir mobilne prihodnosti. Eksperimentalni električni Mercedes-Benz Vision EQXX je namreč na poti od Sindelfingena čez švicarske Alpe in severno Italijo do cilja v Cassisu na Azurni obali dosegel imeniten rezultat: brez težav je prevozil več kot 1000 kilometrov v vsakdanjem prometu z enim polnjenjem baterije in s povprečno porabo 8,7 kilovatne ure elektrike na 100 kilometrov. Pot se je začela v mrzlih in deževnih razmerah in je potekala pri običajni cestni hitrosti, vključno z daljšimi odseki po prehitevalnem pasu s hitrostjo do 140 kilometrov na uro na nemški avtocesti in blizu hitrostnih omejitev na drugih cestah. Vožnja na dolgo razdaljo je potekala v spremstvu neodvisnega strokovnjaka iz certifikacijskega organa TÜV Süd Ob prihodu na cilj je v bateriji ostalo še 15 odstotkov elektrike.

Konfiguracija poti od avtoceste do gorskih prelazov, vključno s cestnimi deli in vremenskimi razmerami je za 4,97 metra dolgi in 1.755 kilogramov težki estesko oblikovani Vision EQXX predstavljala številne izzive. Ob odhodu iz raziskovalno-razvojnega centra Sindelfingen blizu Stuttgarta v hladnih razmerah so se temperature od začetka do konca gibale od 3 do 18 stopinj Celzija. Severno od Alp je rahlo deževalo, južneje pa je v sončnem vremenu pihal rahel čelni veter. Različni odseki poti so pomagali dokumentirati učinkovitost števnih elementov karoserije, podvozja in pogona.

Pri optimizaciji teže je pomembno vlogo odigralo namensko električno podvozje z lahkim podokvirjem F1 in aluminijastimi zavornimi diski. Posebej razvita enota za shranjevanje energije ima s 100 kilovatnimi urami ima skoraj enako količino energije kot baterija v limuzinskem EQS in  pol  manjšo prostornino in je s 495 kilogrami 30 odstotkov lažja. Električni pogon s 180 kilovati je bil razvit v sodelovanju s strokovnjaki Mercedes-AMG Petronas F1 Team.

Pri Mercedes-Benzu so po preizkusu, ki so ga opravili 5. aprila, zadovoljni z rezultati in so mnenja, da so z eksperimentalnim avtomobilom nakazali kakšna bo električna mobilnosti.

Nenavadna božična darila: straniščna školjka in parcela na pokopališču