V četrtek obujamo spomine: Francoski športnik, ki že pol stoletja strah in trepet prehitrih voznikov

13. 1. 2022 | Jure Šujica
Deli

Alpine A110 zadnje generacije še zdaleč ni prvi francoski športnik v rokah tamkajšnjih organov pregona; niti prvi te znamke.

Francoska policija je nedavno svoje vrste okrepila s kar 26 novimi avtomobili Alpine A110. Gre za avtomobile, ki si motorje delijo z Meganeom R.S., a so po zaslugi sredinsko postavljenega motorja in nižje teže še nekoliko bolj primerni za lovljenje prehitrih voznikov. Tega pa se na podoben način francoski policisti lotevajo že več kot pol stoletja.

Preberite še: To je novi kralj francoskih avtocest, menite, da mu lahko pobegnete?

Prva generacija sedaj že kultnega športnika je namreč francoske policijske vrste oziroma vrste žandarmerije okrepila že leta 1967. „Ko je žandarmerija dobila nalogo patruljiranja po Franciji je bila hitra odzivnost enote in njen pomen hitro opazna. Hkrati je bil tedaj ustanovljen poseben oddelek visoko zmogljivih avtomobilov, ki je naši organizaciji zagotovil napreden videz, kakršnega so leta 1967 zagotovili A110,“ pojasnjuje Richard Filmotte, vodja omenjenega oddelka.

Čeprav se zdi, da so hitri pregoni stalnica na avtocestah, pa je v zadnjih časih teh vse manj, priznava Filmotte, ki pa dodaja, da je včasih vseeno potrebno peljati tudi 230 kilometrov in hitreje. Tudi zato je potrebno, da so vozniki, ki jim je zaupana takšna naloga in športni avtomobil v dobrem zdravstvenem stanju in nenazadnje tudi dobro vozniško podkovani. Vozniki se namreč urijo na slovitem dirkališču v Le Mansu.

Zaslišala je hrup. Ko je pogledala božično drevo, ji je vzelo sapo

Kot rečeno je bil izvirni A110 prva prava 'specialka' žandarmerije, ki jo je nato po nekaj letih nadomestil model A310, ki je službo upravljala do leta 1987, nato pa je v uporabo prišla izvedba GTA. A le v teoriji, saj v praksi nikoli ni bila uporabljena. Poleg njih je omenjeni oddelek uporabljal še različne verzije modelov R18, R21 in Megane, kako je potekalo delo pa si lahko ogledate v zgornjem videu.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?