Vsega so bile krive ženske. No, vsaj pri tem avtomobilu

Pred dvajsetimi leti so pri Volvu predstavili konceptni avtomobil YCC, ki so ga v celoti razvile ženske. Mnogi menijo, da je bil preveč ponesrečen za serijski model.

Zamisel o ženski ekipi, ki bi sprejemala vse odločitve pri razvoju novega konceptnega avtomobila, se je pri Volvu pojavila jeseni 2001. Takrat je Volvo obiskala Marti Barletta, ameriška strokovnjakinja za ženske potrošniške vzorce. In izjavila "če izpolniš pričakovanja žensk, presežeš pričakovanja moških".

"Prepričani smo, da je prav," pravi Camilla Palmertz "Zato je bila ta teza naše vodilo pri razvoju vašega konceptnega avtomobila." Junija 2002 je bila ena od dveh projektnih vodij za YCC Camilla Palmertz z majhno skupino kolegov povabljena, da svojo idejo predstavijo Hansu-Olovu Olssonu, predsedniku in izvršnemu direktorju Volvo Car Corporation, ki jo je pozdravil z navdušenjem.

Volvo

 Vse odločitve so sprejele ženske

"To je fantastična priložnost za nas: lahko se osredotočimo na hitro rastočo skupino žensk - ne da bi izgubili moške. Ker sem prepričan, da bodo naše moške stranke vzljubile ta konceptni avtomobil," je bil vznesen Olsson.Ekipo za vodenje projekta YCC je sestavljalo pet žensk s širokim spektrom izkušenj na različnih avtomobilskih področjih. Na čelu oblikovalske skupine so bile prav tako ženske. Po nizu predhodnih študij je vodstvena ekipa Volvo Cars project odobrila decembra 2002. Naloga ekipe je bila popolnoma jasna: proste roke za razvoj konceptnega avtomobila, ki bo sposoben zlesti pod kožo najzahtevnejšim strankam.

Volvo

Drobnarije so za med sedeža

Kam odložiti torbo, kaj storiti s svojim mobilnim telefonom, ključi, prenosnim računalnikom, aktovko, športno torbo za telovadnico in številnimi drugimi stvarmi, ki jih prevažamo v avtomobilih. To je bilo eno od vprašan pri razvoju YCC. Najboljši prostor za shranjevanje vseh stvari, ki jih želite imeti pri roki v avtu, je med sprednjima sedežema, se je glasil oddgovor. Tam pa običajno najdete prestavno ročico in ročno zavoro.

V sredinski konzoli avtomobila je bil plitek predal za ključe, mobilne telefone, kovance in druge drobnarije. Ta predal se pomakne nazaj in razkrije globljega, ki je dovolj velik za torbico. Drugi predal sprejme prenosni računalnik, na dosegu voznikovega sedeža pa je tudi hladilna škatla. "Večina naše ciljne skupine je dejala, da prevaža torbo na zadnjem sedežu veliko pogosteje kot potniki. Zato smo se odločili, da ta prostor zasnujemo predvsem za shranjevanje, vendar ga je mogoče takoj spremeniti v sedeža za dva potnika, kadar koli je to potrebno," je pojasnila Camilla Palmertz. 

Volvo

Vrata kot galebja krila

"Izbrali smo vrata v obliki galebjih kril s skromnim razponom kril, ki olajšujejo dvigovanje torbe za voznikovim sedežem in poveča vidljivost čez ramo vstran, ker je bil B-stebriček pomaknjen proti zadku. In ko se vrata odprejo navzgor, je vstopanje in izstopanje veliko lažje," je pojasnila Elna Holmberg, tehnična vodja projekta. 

Tudi zunanja zasnova avtomobila je bila razvita posebej za pomoč vozniku pri boljši vidljivosti."Pokrov motorja je bil spuščen in blatniki so bili namerno vidni, zadnje steklo se razteza prav do skrajnih delov avtomobila, bo voznik natančno vedel, kje so štirje vogali avtomobila," je svoje delo zagovarjala Anna Rosén, oblikovalka zunanjosti YCC.

Volvo

Brez odpiranja  motornega pokrova

Z odprtino za polnjenje tekočine za pranje vetrobranskega stekla na zunanjosti avtomobila, ni bil potreben pokrov motorja, vsaj pri običajnem tipu. Servisno osebje Volvo je edino, ki potrebuje dostop do motorja, ko pride čas za rutinski servis. Ko je rok za servis, avto samodejno obvesti servisni center po izbiri. YCC je bil pripravljen za petvaljni motor PZEV s 158 kilovati / 215 KM in vgrajenim zaganjalnikom, ki peprečuje nepotreben prosti tek, saj se lahko motor samodejno izklopi, ko čakate na mestih, kot je semafor. Ponovno oživi, ​​takoj ko voznik pritisne na plin. Zagotavlja tudi dodaten navor pri nizkih vrtljajih, kar pomeni največjo moč že od samega začetka.

Kljub navidezno dodelanemu avomobilu, je YCC ostal v predalih in ni dočakal serijske proizvodnje. Če  bi ga razvijali moški, bi ga naredili precej ali v celoti drugače.

 

 

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del