Citroën Type H je po predstavitvi na pariškem avtomobilskem salonu hitro postal eden najbolj priljubljenih dostavnikov v Franciji.
Povojna Francija, ki se je s postopno obnovo poslavljala od posledic vojne vihre in vstopala v območje gospodarskega razcveta, je vse bolj potrebovala nova vozila za prevoz tovora in predvsem vsakdanjih dobrin. Peki, ki so prodajali svoje sveže pecivo, vinogradniki svoje vino in mesarji svoje paštete, so živila morali spraviti do odjemalcev in dostavnik, ki so ga predstavili leta 1947, je hitro postal najbolj priljubljeno tovrstno vozilo. Njegova značilna karoserija iz valovite pločevine, ki so jo razvojniki uporabili za ojačitev velikih površin, je Typu H dalo nezamenljiv videz.
Citroënovi razvojniki so sledili strategiji preproste tehnologije in vozilo so večinoma nespremenjeno izdelovali do leta 1981. Spuščena nakladalna površina je omogočala enostavno natovarjanje in dostavnikove vrline so prepoznali tudi policija, pošta, gasilci in drugi ponudniki storitev. Type H je ostal zvest svoji domovini, skupaj so jih izdelali 475.000. Za pogon so pred sprednjo premo presadili preizkušeni štirivaljnik iz Traction Avanta.
Pogonski stroji so bili kasneje iz modelov DS in pridružili so se jim tudi dizelski motorji. Navsezadnje so imeli motorji z največ 35 kilovati moči (48 KM) veliko dela, ljudje za volanom pa veliko časa. Po drugi strani pa so potniki zaradi vzmetenja s torzijskim drogom uživali v ravni udobja, ki je bila za ta segment presenetljiva. Type H je še danes znan gost na francoskih tedenskih tržnicah, postal pa je tudi iskana redkost med ljubitelji klasičnih avtomobilov.
Zahvaljujoč ustvarjalnosti izdelovalcev karoserij, zlasti v Franciji, je prišel na trg v vseh možnih oblikah – vključno z avtodomom. Nizozemski izdelovalec karoserij Akkermans je iz DS poustvaril različico s hidropnevmatsko vzmeteno zadnjo premo, ki se je uporabljala kot reševalno vozilo.
V notranjosti se je nadaljevalo zavestno zmanjševanje bistvenega. Gola pločevina, obvladljiva zbirka inštrumentov in dva sedeža (kasneje tudi različica z dvojno kabino), prostor za voznika in sopotnika pa je bil dodelan. V prvem povojnem času je to povsem zadostovalo, pozneje pa so se kupci očitno že navadili na špartansko opremo.
In tudi po upokojitvi legendarni dostavnik še živi. Citroën in italijanski proizvajalec karoserij Caselani sta razvila kompleta za retro predelavo zdajšnjega Jumperja.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del